sábado, 5 de abril de 2014

Guió de la representació.

Després d'haver presentat l'assignatura, haviem de seleccionar un tema per a la nostra representació. No vàrem tardar gaire en decidir que els nostres personatges serien animals perquè als infants els hi agraden molt. Però, què pasaria amb aquests animals? Inventar una història ens va portar una mica més de temps però varem decidir que aquests animals fugirien del zoo on estaven tancats i un caçador els intentaria enxampar. Com terminaria la història? Gràcies a les aportacions dels professors vàrem decidir que els animals i el caçador acabarien fent-se amics perquè aquests l'ajudarien a salvar-se d'un perill.

 El següent pas era posar un títol, això també ens va costar molt ja que voliem un títol curt i significatiu i si aconseguiem un de curt no era massa adient a la història i si el conseguiem significatiu era massa llarg. Però, com tot, vàrem trobar una solució i vàrem titular la nostra obra "Un amic inesperat".

Posteriorment, vàrem concretar més què succeiria, és a dir, vàrem donar-li cos a la nostra història i afegirem els diàlegs. Després de tota aquesta enfeinada el nostre guió va quedar així:
Personatges:  


  • Un lleó
  • Una cebra
  • Un mico
  • Un elefant
  • Un guarda
  • Una caçadora


PRIMERA ESCENA


(Apareixen els animals en la gàvia.El lleó comença a tocar una melodia trista.L’elefant pregunta.)


E: Que et passa?

(Amb la guitarra sona la melodia i comença a cantar el lleó.Després, segueixen la resta d'animals fins que apareix el guarda del zoo.)


G: Callau!! Que passa aquí?


(Agafa el pot de menjar i entra a la gàvia.)


G: Quines ganes de donar de menjar als animals i anarme’n cap a casa.


(El guarda es gira i l’elefant aprofita i s’asseu damunt d’ell. Sona un "ploff". L'elefant agafa les claus i tanca. Els animals fugeixen mentre el guarda es queda atrapat a la gàvia.) .

SEGONA ESCENA

(Apareix la caçadora a la seva casa. Donen la notícia de la fugida dels animals del zoològic a la televisió i decideix anar a caçar-los. Sona la música i la caçadora comença a ballar i cantar. Surt de l'escena ballant)

TERCERA ESCENA

(Apareixen els animals ja preparats en escena Aquests continuen la mateixa melodia del caçador. La música va baixant i es sent un remor de branques.)

M: Heu escoltat això?
Tots: Què has escoltat?

(Sonen una altra vegada les branques i es veu aparèixer el caçador. Tots s'alvoroen i començen a correr per l'escenari i pel públic i el caçador els segueix. El caçador aconsegueix atrapar la zebra, l'elefant i el mico. Es direix al públic cridant)

C: Heu vist al lleó? Tinc que caçar-lo!!

(Els animals des de darrere del caçador fan gestos dient que no. El lleó es troba entre el públic)

L: Nens, em podeu ajudar a rugir? Vinga!

(Sona un rugit pobre. Sona un altre. Sona el rugit definitiu.La zebra s'espanta i li pega una patada a l'arbre que cau damunt del caçador. Els animals es queden parats observant i dubtant sobre què fer.)

M: L’ajudam?
E: Mmm, no ho sé.
L: Per què no?
Z: Va, vinga!

(Li lleven l’arbre de damunt i el caçador, mira al públic)

C: M’han salvat… ara que faig?

QUARTA ESCENA

(Sona la música. Els animals començen a cantar una cançó per convèncer al caçador de que els ha de deixar quedar-se a la selva.)


Cal dir que en aquest guió falten les cançons corresponents però que no les especifiraré perque vull deixar alguna cosa per després de la representació.

En conclusió, crear una història pot semblar molt fácil però el fet d'haverla d'adaptar a un temps, un públic en concret i a un grup reduit de protagonistes, degut a que el nostre grup només està compost per cinc persones, no és gaire sencill es necessita temps i, de fet, durant l'elaboració del guió vàrem haver de canviar coses un parell de vegades.














No hay comentarios:

Publicar un comentario