El dia de la representació tot va ser molt estressant, els nirvis eran molt visibles durant l'actuació del primer grup, ja que nosaltres actuavem en segon lloc. Estavem amagades al vestuari per tal de no despistar als infants i només en sentir-los arribar vàrem començar a posar-nos nirvioses però per sort una vegada que ja vàrem ser a l'escenari vàrem poder relaxar-nos i fer l'actuació el millor que podiem.
Ara que ja ha passat tot, sent que m'he llevat un gran pes de sobre ja que la representació necessitava molt de treball i de temps per tal de fer els assajos i acabar les disfrasses i els escenaris però també sent una mica de tristessa ja que l'assignatura m'ha semblat molt entretinguda i a jo, personalment, m'ha ajudat molt ja que soc molt vergonyosa i fer aquesta representació davant dels infants ha significat molt per a mi.
Crec que el meu grup s'ha implicat molt i que hem posat interés desde l'inici en l'assignatura i en assajar totes juntes, repetir mil vegades les cançons i ens hem ajudat molt, hem treballat veritablement com a grup i això ha facilitat moltísim les coses.
Vull destacar, també, el treball de tota la resta de grups, crec que totes en general vàrem fer un bon treball i es va veure reflectit el dia de la representació. Tot i que dies abans vàrem parlar entre totes de la inseguretat que teniem i la por a fracassar davant dels infants, en la meva opinió totes vàrem fer-ho millor del que esperavem i podem sentir-nos orgulloses. Si hagués de triar-ne un, a banda del meu, no sabria amb quin quedar-me. Les disfresses dels grups de l'Aventura a l'àfrica, El país gelat i El tresor des Vedrà em vàrem agradar especialment i la música d'aquesta darrera història també em va agradar moltísim, tot i que, el dia de l'actuació algunes no es varen sentir massa bé. Per últim, destacar també la música i, en especial, la interpretació de les meves companyes a l'obra El meravellós nom d'Eivissa. Varen estar fantàstiques!
En conclusió, m'ha semblat una experiència increible i molt divertida, que ens ha unit molt més com a grup i que ens ha ajudat a perdre la vergonya i apropar-nos una mica més als infants.
Per acabar aquí deixo el glogster que he fet, conjuntament amb el meu grup:
Mostrando entradas con la etiqueta La Representació Escènica en l'Escola(22018). Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta La Representació Escènica en l'Escola(22018). Mostrar todas las entradas
jueves, 5 de junio de 2014
sábado, 5 de abril de 2014
Preparem les disfresses.
Quan vàrem decidir la nostra història era el moment de començar a treballar amb les nostres disfresses. Vàrem decidir que treballariem totes juntes, és a dir, fariem la disfressa de cada personatge de forma conjunta i no només cadascuna faria la seva.
Per començar, vàrem fer el cap de l'elefant amb un globus gran, cola i paper de diari. Per fer les orelles vàrem utilitzar cartró que vàrem cubrir amb paper i cola, una altra vegada. A continuació posaré les fotos del abans i el després:
També en aquesta sessió vàrem decidir fer la màscara de la zebra ja que la de l'elefant havia d'aixugar-se una mica per poder continuar. Per fer-la vàrem utilitzar una estructura realitzada amb una capsa de cartró i també cola i paper de diari per afegir la boca i donar-li més consistència. Les orelles, de igual forma que amb l'elefant, vàrem afegir-les amb cartró.
La darrera cosa que vàrem fer aquest dia foren una placa i unes claus que hauria de portar el guarda. Ambdues coses vàrem fer-les amb cartró.
A la tercera sessió, elaborarem la màscara del micu amb goma eva de dos tonalitats de marró diferent. Cal dir que abans haviem provat a fer només la boca ja que teniem l'idea de pintar-li la resta de la cara però va ser un fracàs, aquesta prova ens va llevar molt de temps, i vàrem decidir fer-ho d'una forma més senzilla. També,Vàrem acabar de cubrir amb paper de diari i cola el cap de l'elefant i la zebra.
La següent classe, vàrem pintar el cap de l'elefant de gris, també la placa i les claus. Per fer la trompa de l'elefant aconseguirem un tub de plàstic però, després de pintar-lo, ens vàrem adonar de que era massa pessat i no ens serviria així que decidirem fer-la amb una mitja gris plena de paper de periòdic.
Això no només ens va passar amb la trompa, també vàrem començar a pintar les capses que servirien de basse per a la nostra gàvia i, tot i que en aquesta sessió no ho vàrem pensar, vàrem també que haver de substituir-les per unes altres.
Això no només ens va passar amb la trompa, també vàrem començar a pintar les capses que servirien de basse per a la nostra gàvia i, tot i que en aquesta sessió no ho vàrem pensar, vàrem també que haver de substituir-les per unes altres.
Un altra cosa que varem anar fent va ser la gorra del guarda, per això utilitzarem un globus normal cobert amb paper de diari i cola.



Posteriorment, elaborarem un arbre per al nostre decortat. L'arbre el ferem amb una capta molt llarga de cartró on vàrem dibuixar la seva forma i pintar-la amb tèmpera marró i verda. Després començarem a afegir-li boles de paper pinotxo per tal de donar-li una mica de volum.
Com heu pogut veure, igual que amb el guió vàrem haver de modificar bastants coses ja que resultaven poc pràctiques o podien millorar-se. Tot i així, cal dir també que el temps que hem utilitzat per canviar aquestes coses no ha estat un temps perdut ja que tot ha set per fer encara millor la nostra representació.
Guió de la representació.
Després d'haver presentat l'assignatura, haviem de seleccionar un tema per a la nostra representació. No vàrem tardar gaire en decidir que els nostres personatges serien animals perquè als infants els hi agraden molt. Però, què pasaria amb aquests animals? Inventar una història ens va portar una mica més de temps però varem decidir que aquests animals fugirien del zoo on estaven tancats i un caçador els intentaria enxampar. Com terminaria la història? Gràcies a les aportacions dels professors vàrem decidir que els animals i el caçador acabarien fent-se amics perquè aquests l'ajudarien a salvar-se d'un perill.
El següent pas era posar un títol, això també ens va costar molt ja que voliem un títol curt i significatiu i si aconseguiem un de curt no era massa adient a la història i si el conseguiem significatiu era massa llarg. Però, com tot, vàrem trobar una solució i vàrem titular la nostra obra "Un amic inesperat".
Posteriorment, vàrem concretar més què succeiria, és a dir, vàrem donar-li cos a la nostra història i afegirem els diàlegs. Després de tota aquesta enfeinada el nostre guió va quedar així:
(Amb la guitarra sona la melodia i comença a cantar el lleó.Després, segueixen la resta d'animals fins que apareix el guarda del zoo.)
Cal dir que en aquest guió falten les cançons corresponents però que no les especifiraré perque vull deixar alguna cosa per després de la representació.
El següent pas era posar un títol, això també ens va costar molt ja que voliem un títol curt i significatiu i si aconseguiem un de curt no era massa adient a la història i si el conseguiem significatiu era massa llarg. Però, com tot, vàrem trobar una solució i vàrem titular la nostra obra "Un amic inesperat".
Posteriorment, vàrem concretar més què succeiria, és a dir, vàrem donar-li cos a la nostra història i afegirem els diàlegs. Després de tota aquesta enfeinada el nostre guió va quedar així:
Personatges:
- Un lleó
- Una cebra
- Un mico
- Un elefant
- Un guarda
- Una caçadora
PRIMERA ESCENA
(Apareixen els animals en la gàvia.El lleó comença a tocar una melodia trista.L’elefant pregunta.)
E: Que et passa?
(Amb la guitarra sona la melodia i comença a cantar el lleó.Després, segueixen la resta d'animals fins que apareix el guarda del zoo.)
G: Callau!! Que passa aquí?
(Agafa el pot de menjar i entra a la gàvia.)
G: Quines ganes de donar de menjar als animals i anarme’n cap a casa.
(El guarda es gira i l’elefant aprofita i s’asseu damunt d’ell. Sona un "ploff". L'elefant agafa les claus i tanca. Els animals fugeixen mentre el guarda es queda atrapat a la gàvia.) .
SEGONA ESCENA
(Apareix la caçadora a la seva casa. Donen la notícia de la fugida dels animals del zoològic a la televisió i decideix anar a caçar-los. Sona la música i la caçadora comença a ballar i cantar. Surt de l'escena ballant)
TERCERA ESCENA
(Apareixen els animals ja preparats en escena Aquests continuen la mateixa melodia del caçador. La música va baixant i es sent un remor de branques.)
M: Heu escoltat això?
Tots: Què has escoltat?
(Sonen una altra vegada les branques i es veu aparèixer el caçador. Tots s'alvoroen i començen a correr per l'escenari i pel públic i el caçador els segueix. El caçador aconsegueix atrapar la zebra, l'elefant i el mico. Es direix al públic cridant)
C: Heu vist al lleó? Tinc que caçar-lo!!
(Els animals des de darrere del caçador fan gestos dient que no. El lleó es troba entre el públic)
L: Nens, em podeu ajudar a rugir? Vinga!
(Sona un rugit pobre. Sona un altre. Sona el rugit definitiu.La zebra s'espanta i li pega una patada a l'arbre que cau damunt del caçador. Els animals es queden parats observant i dubtant sobre què fer.)
M: L’ajudam?
E: Mmm, no ho sé.
L: Per què no?
Z: Va, vinga!
(Li lleven l’arbre de damunt i el caçador, mira al públic)
C: M’han salvat… ara que faig?
QUARTA ESCENA
(Sona la música. Els animals començen a cantar una cançó per convèncer al caçador de que els ha de deixar quedar-se a la selva.)
En conclusió, crear una història pot semblar molt fácil però el fet d'haverla d'adaptar a un temps, un públic en concret i a un grup reduit de protagonistes, degut a que el nostre grup només està compost per cinc persones, no és gaire sencill es necessita temps i, de fet, durant l'elaboració del guió vàrem haver de canviar coses un parell de vegades.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)


